Het betalen van je huur is heel belangrijk, en we hebben een aantal manieren waarop je dit elke maand kunt doen. De huurfacturen worden automatisch elke 15e van de maand verzonden voor de nieuwe maand. Onthoud, het is niet mogelijk om de huur contant aan ons te betalen.

Je hebt de volgende opties:

- Bankoverschrijving
- iDEAL-betaling
- Betaalverzoek

Als je niet in staat bent om te betalen, neem dan alsjeblieft altijd contact met ons op om problemen te voorkomen. Als we niets van je horen, zullen we de incassoprocedure starten en zullen de daarbij behorende kosten voor jou zijn. We hebben ook schuldhulpverlening binnen onze organisatie die we kunnen inzetten. Hiervoor werken we samen met diverse instellingen.

Dit is hoe onze incassoprocedure werkt:

- 15e dag voor de nieuwe maand: Elke 15e van de maand worden de nieuwe nota’s verzonden voor de nieuwe huurmaand. Je moet de huur op of voor de 1e van de maand betalen.
  
- 2e dag van de maand: Onze medewerkers bellen je om te melden dat de huur nog niet betaald is. Je krijgt ook een herinnering via e-mail en post. Je krijgt dan nog 15 dagen de tijd om zonder extra incassokosten te betalen.

- 5e dag van de maand: Als er nog niet betaald is, komt een van onze medewerkers bij je langs om eventuele problemen te bespreken. Als er niemand thuis is of je wilt niet praten, laat onze medewerker een bericht achter met de volgende stappen.

- 16e dag van de maand: Je ontvangt een brief van onze gerechtsdeurwaarder, en je zult dan met de deurwaarder moeten afhandelen.

Als je niet betaalt, zullen de incassokosten, gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten op jou verhaald worden. We willen dat niet laten gebeuren, dus neem alsjeblieft contact met ons op als je problemen hebt met het betalen van je huur. We zijn er om te helpen.